Gaaf voor Tieners

Review boek: Fortnite Battle Royale

Na een mail van Kosmos Uitgevers over de verschijning van bijzondere – namelijk ‘de eerste 100% onoffiële gids – over Fortnite, belanden ze op ons bureau. Als moeder heb ik mij echt geprobeerd te verdiepen in deze hype en game, maar helaas. Ik snap het niet. Dus, de 12-jarige zoon test de boeken Fortnite Battle Royale - Hoe word je #1 en Fortnite Battle Royale - Hoe word je een pro.
Dit is zijn review:
“In deze boeken krijg je informatie over Fortnite  Battel Royale. Over hoe je wint en hoe je beter wordt. Er staan dingen in zoals dat je vanaf de berg van greasy grove mensen met een sniper kan raken en dan gaat die persoon dood. Ik speel ook veel Fortnite en maak ook zoveel en makkelijk kills. Ik heb eerst Hoe word je een pro gelezen, omdat ik beter wil worden en daarna Hoe word je #1. #1 betekent dat je als laatste over blijft en wint.
Fortnite uitleg: je springt met 100 man uit een bus en land op een plek en daar moet je wapens vinden. Grijs is slecht en groen is beter blauw zeldzaam. Paars is epische en goud is legendarisch. Je hebt hp dat betekent levens en shield betekent schild 100 hp is het hoogste en 100 shield is het hoogste."

Beter worden!

"De kleuren staan voor hoeveel pijn het doet. Je kan een wapen hebben als je geraakt wordt, dat doet het wapen. En die doet 30 hp schild er af, maar als ik hetzelfde wapen in een andere kleur vind, kan dat wapen 35 hp of schild er af halen. Omdat ik zelf veel Fortnite speel is het leuk om te lezen en het helpt ook wel om beter te worden!
In Fortnite kan je ook bouwen om jezelf te beschermen. Je hebt ook outfits om aan te doen en dansjes die je kan kopen. Je wordt er niet beter van maar het ziet er beter uit en mensen denken dat je beter bent als je een pakje hebt. Je krijgt veel tips in het boek hoe je moet editen in een muur of een trap. En waar goede wapens liggen en waar veel mensen naar toe komen.”

Tips & tricks
Bovenstaande uitleg is misschien compleet duidelijk voor tieners, maar voor mij als moeder is het nog steeds abacadabra. Dus, ik sla toch zelf nog even de Nederlandstalige boekenserie met tips & tricks voor Fortnite spelers open.
Schrijver Jason R. Rich is duidelijk een fervent gamer en zo te zien heeft hij al meer boeken geschreven. Dat Fortnite voor hem een duidelijke game is, mag logisch zijn. Het fijne, hij weet het prima uit te leggen in de boeken. De bladzijden zijn vooral gevuld met afbeeldingen uit de game, met een korte uitleg. Voor tieners is dat lekker duidelijk. Mocht je dus iets uit de populairste game ter wereld nog niet begrijpen, dan staat het antwoord zeker in deze boeken.

Word nummer #1
Het boek Hoe word je #1 is ideaal voor jonge spelers (8 – 12 jaar). Natuurlijk kun je de game gewoon vaak spelen en al doende leren, maar met dit boek in handen krijg je het spel helemaal onder de knie. Leer bijvoorbeeld in een razend tempo de beste wapens te verzamelen, de storms ter vermijden, het eiland veilig te verkennen en uiteindelijk als enige over te blijven en het spel te winnen.

Wil jij dat wel eens zien? Bekijk hier het inkijkexemplaar van deel 1.

Pro worden
Als je al een poos Fortnite speelt, dan is het boek Hoe word je een pro, toch heel informatief. Het is geschreven voor tieners. In deze gids leer je je wapens zo effectief mogelijk te gebruiken en de beste tricks voor betere landingsplekken. Ook leer je strategieën en oplossingen om het laatste stadium van het spel als enige over te blijven en te winnen.
De twee genoemde boeken zijn op 1 augustus 2018 verschenen en op 16 oktober 2018 zal nog Fortnite Battle Royal - Hoe overleef je het eiland verschijnen.

Interesse in deze Fortnite boeken? Ze zijn o.a. te koop bij Bol.com.